sobota 10. júna 2017

Noční lov

Z anglického originálu: The Night Stalker (2016)

Autor:
Robert Bryndza
 
Vydavateľstvo: Grada

Český preklad: Kateřina Elisová

 
Počet strán: 432

Rok vydania: 2017


 
Ak ťa niekto sleduje, si mŕtvy….
Jednej horúcej júnovej noci privolajú detektív šéfinšpektorku Eriku Fosterovú k vražde. Obeťou je vážený všeobecný lekár, ktorého našli zaduseného vo vlastnej posteli. Zápästia  má zviazané a oči pod priesvitným vreckom utesneným pod hlavou vypúlené. O niekoľko dní neskôr umiera za podobných okolností ďalší muž a Erika a jej tím tušia, že čelia sériovému vrahovi. Ten svoje obete sleduje, pozoruje a čaká na vhodný okamžik. Čo spája oboch mŕtvych? Je v ich minulosti nejaké tajomstvo, ktoré by ich mohlo spájať? A čo ich spája s vrahom? Erika robí všetko pre to, aby Nočného lovca zastavili a chytili. I keď opäť riskuje a dostáva sa do konfliktu s nadriadenými. A naviac ju možno sleduje i vrah...
 


Erika sa od prvej knihy nezmenila. Opäť je drzá, znovu porušuje všetky zákazy a rieši vraždu spôsobom, akým ju dokáže riešiť len ona. Je fascinujúce ju sledovať pri práci. Neštíti sa ničoho, vrhá sa do boja proti ďalšiemu masovému vrahovi, ktorý má úchylku v zabíjaní - najskôr obeť omámiť, potom udusiť samovražedným vreckom, a keď sa obeť nechce vzdať a snaží sa prežiť, tak sa neštíti použiť ani násilie... napríklad popolník, ktorý mu môže otrieskať o hlavu. Veď prečo nie? Priznám sa, niekedy mi opisy vražedných scén nerobili dobre. Boli kruté. No vrah je vrah. Vraždí ako vie. Či?

Už v prvej knihe som si všimla, že šéfinšpektorka Erika má tendenciu stať sa ďalšou obeťou masového vraha. Je to pre jej dravosť, pre jej zanietenie do práce, ktoré (mám pocit) často prevyšuje jej zdravý rozum. Preto som čakala, že aj v pokračovaní sa jej niečo podobné "pritrafí". Ha, mala som pravdu. Ale aj napriek tomu, že som bola psychicky pripravená na jej stret s vrahom, aj tak ma to omráčilo a nútilo hrýzť si nechty (obrazne). Autor to napísal veľmi dobre. Absolútne neočakávane.

Kapitoly v knihe sú krátke, trefné a človek má pocit, že tým príbeh získava na dynamike. Páčilo sa mi aj, že sme vraha poznali už od zhruba polovice knihy. O to zaujímavejšie bolo sledovať celé dianie. Po tomto odhalení som mala pocit, že kniha nabrala oveľa rýchlejší spád. 

Výborne napísané, autor dokáže udržať čitateľa v napätí. Tým si udržiava jeho pozornosť, a tak nedokáže knihu len tak pustiť z rúk. Čo je super. Rozhodne odporúčam a ja sa už teším na ďalší diel.


Moje hodnotenie: ★★★★ 

Detective Erika Foster crime
1. The Girl in the Ice (Dívka v ledu)
2. The Night Stalker (Noční lov)
3. Dark Water (Temné hlubiny)
4. Last Breath (Do posledního dechu)

5. Cold Blood (Chladnokrevně)

6. Deadly Secrets (Smrtící tajnosti)


Žiadne komentáre: