utorok 17. októbra 2017

RoomHate


Názov knihy: RoomHate (2016) 

Autor: Penelope Ward

Vydavateľstvo: Kindle Edition

Počet strán: 282

Rok vydania: 2016



Amelia Payne a Justin Banks sa naposledy videli pred deviatimi rokmi. Obaja boli ešte tínedžeri, ktorí každé leto trávili v dome jej starej mamy v Aquidneck Islande. No v to posledné leto sa všetko zmenilo a oni dvaja spolu prestali komunikovať. Deväť rokov o sebe nič nepočuli. Teraz však stará mama zomrela a letný dom zanechala im obom. Každému jednu polovicu. Amelia pracuje ako učiteľka a keďže jej práve začali letné prázdniny, rozhodne sa zájsť do domu, ktorý zdedila. Navzdory tomu, že tam možno stretne Justina, lásku svojho života. Justina, ktorému kedysi zlomila srdce a preto ju teraz nenávidí. A Justin naozaj príde. Veď dom spolovice patrí aj jemu, no nie? A hra na lásku a nenávisť sa môže začať.


Penelope Ward sa ku mne dostala cez autorku Vi Keeland. Spolu napísali už niekoľko romancí. Ja som si povedala, že skôr ako si prečítam nejaké ich spoločné dielo, pustím sa najskôr do ich samostatnej tvorby. Od Vi som už knihy čítala, na rade bola Penelope. Dnes už viem, ktorú z nich mám radšej 😀

Penelope píše dobre. Páčil sa mi jej štýl i ľahký slovník (aspoň som nemusela často nahliadať do prekladača) - čo by som isto neocenila, keby bola angličtina môj materský jazyk 😞 V tomto prípade mi ale jednoduchosť vyhovovala.

Príbeh je celkovo romantický a vôbec nie zlý. Čo mi v ňom chýbalo, bol humor 😶 Tak si poďme povedať, o čom vlastne bol.

Hlavná hrdinka nečakane zdedí letný dom svojej starej mamy. Dom, kam chodievala na prázdniny každý rok, až do určitého času. A, povedzme si úprimne, posledných deväť rokov tam nevkročila. Príčinou bol istý mladý muž - Justin, ktorému nečakane a viac-menej nechtiac zlomila srdce. 

Amelia je učiteľka, práve sa rozišla so svojim priateľom Adamom a začali jej prázdniny. Dedičstvo po starkej jej spadlo priamo z neba v tej najvhodnejšej chvíli. A hoci zdedila len polovičku domu, pretože tú druhú starká zanechala práve spomínanému Justinovi, rozhodla sa prázdniny stráviť tam. Veď čo je lepšie ako si vyčistiť hlavu od všetkých problémov práve niekde, kde bude len ona sama?

Sama však nebude. O čom by bola romanca, keby sa jej do cesty neprilietol muž? Amelia má problém. Pri pohľade na fešného Justina zisťuje, že jej nie je ľahostajný, že k nemu stále niečo cíti. Problém je, že on ju nenávidí. Po tom, čo mu urobila, sa mu nečuduje. Sama by sa nenávidela, keby bola na jeho mieste... Justin však do domu neprichádza sám. Má so sebou spoločnosť - priateľku Jade. Jade je vysoká, krásna žena. Je herečka a s Ameliou sa (nečakane) rýchlo skamaráti. Všetko sa zdá byť fajn. I keď ju Justin stále priťahuje, praje mu všetko šťastie sveta s Jade.

Veci sa však skomplikujú. Amelia zistí, že je tehotná. Po prázdninách sa vracia do mesta. Musí hovoriť s otcom svojho dieťaťa. Ten však o ňu ani o malé nejaví záujem. A tak po pôrode Amelia znova odchádza do letného domu. Nesie si tam so sebou svoju novú lásku - Beu.

Nečakane sa v dome objaví aj Justin. Netušil, že Amelia má bábätko. Malá Bumblebee, ako ju volá, si ho v okamihu omotá okolo prsta. A Justin má problém...

Príbeh je spletitý, dejovo pútavý, hrdinovia sú sympatickí, i keď spočiatku som z Justina nemala príliš dobrý pocit. Našťastie jeho správanie sa zmenilo v priebehu príbehu a jeho láska k malej Bee ma chytala za srdce. 

Veľká škoda, že hrdinovia týchto kníh bývajú často umelci (najčastejšie speváci), akoby neexistovali iné a oveľa "mužnejšie" a sexy zamestnania. Napriek tomu pieseň She Likes to Watch, ktorú Justin venoval Amelii, nemala chybu 😜

Moje hodnotenie: ★★★☆

Žiadne komentáre: